Monday, August 13, 2007

Η Γλώσσα της Ελληνικής Οικογένειας

Το κέιμενο που ακολουθεί αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του Γεράσιμου Σ. Μουζακίτη. Απαγορεύεται κατά οποιοδήποτε τρόπο η μερική ή ολική αναπαραγωγή του κειμένου χωρίς την έγκριση του δημιουργού του. v.1.0.0.3

- Ωραία.
- Μια χαρά τα κατάφερες.
- Δε κοιτάς τα χάλια σου καλύτερα; Αντί να ασχολείσαι με τη πάρτι σου, ασχολείσαι με τους άλλους.
- Δε σου 'πα 'γώ;
- Δε σου το 'πα;
- Αυτά είναι δουλειές του ποδαριού.
- Έτσι έτσι.
- Αχούου! Ξέχασα.
- Αχούου! Ξεχάστηκα.
- Με πήρε η ώρα.
- Τί ώρα έχει πάει;
- Αχούου! Βαρέθηκα.
- Πέντε λεπτά.
- Δέκα λεπτά.
- Μισό λεπτό.
- Ένα λεπτό.
- Καλά ποιός είμαι;
- Μπουμπουκάκι μου.
- Γούτσου γούτσου.
- Λέω να την κάνω.
- Ποιός το λέει;
- Πάς καλά;
- Δεν πάς καλά.
- Δεν πάς καθόλου καλά.
- Έχεις βαρήσει μπιέλες.
- Με τρόμαξες.
- Βάρησα ένα σάλτο!
- Πήρα ένα σπαβέντο.
- Με 'σκιαξες.
- Ωρέ!
- Ωρή!
- Μωρέ!
- Μωρή!
- Κάτσε γιατί δε μου βγήκε (και τούτο 'δω)
- Κάτσε.
- Παλουκώσου.
- Σκουλήκια έχει ο κ*λ*ς σου;
- Δεν μπορείς να κάτσεις σε μια μεριά.
- Μπα που να σε φάει κακός ψόφος.
- Κακό σκυλί ψόφο δεν έχει.
- Ωραία.
- Εντάξει.
- Ανάθεμα την ώρα.
- Ήθελα να 'ξερα.
- Τσακίσου φύγε.
- Ουστ.
- Μου τα 'πρηξες.
- Σε βαρέθηκα.
- Είμαι λιώμα.
- Είμαι τύφλα.
- Δεν βλέπω που πατώ.
- Δεν το πιστεύω.
- Άναψε κάνα φως.
- Χ*στ*κ*.
- Σκουπίσου.
- Φάτα.
- Δε με νοιάζει.
- Κατάλαβες;
- Τρεις και ο κούκος.
- Ακόμα;
- Τελείωνε. Ακόμα;
- Πού είσαι;
- Πού θέλεις να 'μαι;
- Εσύ πού νομίζεις ότι είμαι;
- Θα σκοτωθούμε εδώ μέσα.
- Δεν ξέρεις;
- Άστο.
- Καλά, έξω/εδώ μέσα γίνεται της π**τ*ν*ς.
- Καλά, της π*π*ς γίνεται.
- Δηλαδή, εσύ πως την έχει δει;
- Την άκουσα.
- Σου ΄φυγε.
- Την άφησες.
- Σκάσε.
- Σταμάτα.
- Αρκετά.
- Βούλωστο.
- Το βούλωσα.
- Να βγάλεις το σκασμό είπα.
- Βγάλε το σκασμό.
- Τ' άκουσες;
- Νομίζω ότι δε μ' ακούς.
- Σ' ακούω σου λέω.
- Δεν το βούλωσες ακόμη;
- Καλάα! Θα δείεις!
- Θα στο βουλώσω μια και καλή.
- Είναι ώρα να με μάθεις και από την καλή και από την ανάποδη.
- Το στοματάκι σου θα στο κλείσω εγώ μια και καλή.
- Με τα χεράκια σου;
- Με τα χεράκια σου το 'φτιαξες;
- Γειας στα χέρια σου.
- Μα τι λες τώρα;
- Είσαι με τα καλά σου;
- Αρλούμπες.
- Κουταμάρες.
- Ήρθε η ώρα.
- Σκουντουφλάς.
- Θα πέσεις.
- Τί ώρα είναι;
- Όχι δεν το βουλώνω.
- Σκασμός.
- Σκάσε.
- Θα σου ρίξω καμιά ανάποδη.
- Θα φας καμιά ανάποδη.
- Πού να ξέρεις.
- Πού νά 'ξερες.
- Να ξέρω τί;
- Θα στις βρέξω.
- Στο τσακ είμαι.
- Με 'χεις φέρει ως εδώ.
- Με ΄χεις φέρει στο αμήν.
- Το ποτήρι ξεχείλισε.
- Ως εδώ ήταν.
- Ποιος σου ΄πε ότι θέλω να ξέρω.
- Τέρμα.
- Χωρίζουμε
- Τελειώσαμε.
- Ποιος στο είπε;
- Καλύτερα να μη ξέρω.
- Αη σιχτίρ.
- Δεν πάει άλλο.
- Ως εδώ ήταν.
- Δεν θα το βρεις.
- Πού το 'χεις βάλει;
- Που θές να ξέρω.
- Θεός είμαι;
- Καλύτερα να μη σε είχα γνωρίσει.
- Έτσι θα' ταν καλύτερα και για τους δυο μας.
- Δε γ*μ**σαι;
- Σε ΄χω κάνει θεό.
- Σου 'ταξα τον ουρανό με τ'άστρα.
- Τί θα φάμε σήμερα;
- Πάλι σκ*τ* μαγείρεψες;
- Αν σου αρέσει καλώς.
- Ούτε ψύλος στον κόρφο σου.
- Αν σου βαστάει έλα.
- Να 'ρθω να κάνω τί;
- Δε μου βγαίνει.
- Πώς να το κάνουμε;
- Στο 'χω πει χιλιάδες φορές.
- Καλά.
- Καλάμια.
- Αηδίες.
- Σου 'πα.
- Φέρτο.
- Πάρτο.
- Δώστο μου.
- Να (Ωρίστε).
- Θέλεις να στο ξαναπώ;
- Δεν το κατάλαβες;
- Όχι, δεν το κατάλαβα.
- Πες μου, τί θέλεις να κάνω για να το πάρεις χαμπάρι.
- Να 'σαι καλά.
- Εσύ πως τα πας.
- Ας λέμε καλά.
- Τρώγεσαι με τα ρούχα σου
- Ας είχα και θα 'σου λεγα.
- Η υπομονή μου έχει και τα όρια της.
- Μη με ξιγκλάς.
- Άφησέ με.
- Άσε με.
- Σ' άφησα.
- Με πονάς.
- Μη μ΄αγκίζεις.
- Δε θέλω να σε ξέρω.
- Δε σε κρατώ.
- Κράτα με.
- Πάρε με.
- Θα σε πάρω τηλέφωνο.
- Πάρε με κάνα τηλέφωνο να τα πούμε.
- Έλα τελείωνε.
- Τελειώνω.
- Τελείωσα.
- Ώρα ήταν.
- Εσένα ποιός στο 'χε πει;
- Εσένα ποιός στο ΄πε;
- Κανείς
- Από πού τα ΄κουσες;
- Έλα τώρα. Άστα αυτά.
- Λέγε από πού τα ΄κουσες.
- Άστα αυτά σε μας.
- Ο φούφουτος.
- Μπρίκια κολλάμε;
- Την πάτησα.
- Ας το καταπιώ κι αυτό.
- Τί να κάνω.
- Μ' εσένα που 'μπλεξα.
- Αν δεν είχα και σένανε.
- Εγώ δε σου φτάνω.
- Ούτε που να το 'σκεφτείς.
- Ούτε που να σου περάσει από το μυαλό.
- Αν αργήσεις έφυγα.
- Περίμενε εδώ.
- Εσύ δεν ακούς κανένα.
- Κι ο άγιος φοβέρα θέλει.
- Δε θα το ξαναπώ.
- Το 'πα μια, δυο τρεις.
- Κουράστηκα.
- Όλο το ίδιο θα λέμε;
- Δεν πρόκειται να σε περιμένω.
- Το κατάλαβες;
- Αν δε το κατάλαβες κάτσε έδω και περίμενε.
- Τέρμα
- Ακόμα να τελειώσεις;
- Δεν κατάλαβα.
- Τί εννοείς;
- Δεν το 'πιασα.
- Θα δεις!
- Είδα και απόηδα.
- Μόνο ένα θεός ξέρει τί με περιμένει.
- Σαν τί;
- Ω!
- Ω! Θε'μου! Βόθα 'με.
- Είσαι ίδιος η μάνα σου.
- Σβήνω!
- Στο διάοτσο.
- Ουστ από 'δω.
- Θεέ μου, σώσε με.
- Μπα 'που να φας τη γλώσσα σου.
- Και τώρα τί κατάλαβες;
- Ε;
- Και τώρα τί;
- Θέλεις να πέσω στα πόδια σου;
- Αμ δε που θα σου κάνω τη χάρη.
- Δε σφάξανε.
- Πριτς!
- Αμ πως!
- Οσονούπω.
- Υπάρχουν κι αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια.
- Τον αράπη κι να το πλένεις το σαπούνι σου χαλάς.
- Δε βαριέσαι.
- Όλα τα ίδια είναι.
- Θα σε κάνω βασίλισσα
- Καλά εσύ δε μου 'λεγες ότι θα με κάνεις βασίλισσα;
- Όλο στο τάξιμο με ΄χεις.
- Που να δεις τι σού 'χω.
- Που να δεις τι σού 'φερα.
- Τάξε μου και θα δεις.
- Απο που βαστάει η σκούφια σου;
- Αχ και να ΄ξερες!
- Μόνο αυτό σου λέω.
- Μόνο αυτό ξέρεις να μου πεις;
- Μόνο αυτό έχεις να μου πεις;
- Δε ξέρεις τίποτ ΄λλο;
- Δεν έχεις τίποτα καλύτερο να κάνεις;
- Κάτσε να 'κουσεις αυτό και τέλος.
- Κάτσε να 'κουσεις κι αυτό.
- Έχεις να πεις τίποτα άλλο.
- Ο χρόνος σου μετράει από τώρα.
- Δεν έχω να προσθέσω τίποτα άλλο.
- Αυτό ήταν.
- Αυτά!
- Σε σιχάθηκα.
- Μου 'χεις πρήξει τα σκώτια.
- Μου ΄πρηξες το συκώτι.
- Θα γίνουμε από δέκαεπτά χωριά.
- Αν συνεχίσεις, έφυγα.
- Αυτό κάνεις πάντα.
- Άντε.
- Άντε τελείωνε.
- Άντε δίνε του.
- Να σκάσεις.
- Να σκάσεις και να κλατάρεις.
- Τί θέλεις να κάνω δηλαδή;
- Να κάθομαι να σ' ακούω;
- Η καρδούλα μου το 'ξερει.
- Ξεκουμπίσου.
- Το ένα σου βρωμεί τα 'λλο σε πονεί.
- Μία σου βρωμεί το ένα, μία τα 'λλο.
- Κακό χρόνο να 'χεις.
- Στου κουφού τη πόρτα όσο θέλεις βρόντα.
- Νωρίς είναι ακόμα.
- Πήγε κιόλας τρεις;
- Νύχτωσε.
- Νύσταξα.
- Δίνε του.
- Αχούου. Έχασα τη σειρά μου.
- Τί ώρα είναι; - Η χθεσινή.
- Προχώρα να πάμε παρακάτω.
- Έρχεσαι;
- Φθάνεις;
- Καλά ακόμη δε βαρέθηκες;
- Θα σου βγουν τα μάτια έξω από τη πολύ τη μ*λ*κ**.
- Θα σου βγουν τα μάτια έξω από τη πολύ τηλεόραση.
- Θα σου βγουν τα μάτια έξω από το πολύ κομπιούτερ.
- Θα δω και θα σου ΄πω.
- Τί να δεις;
- Καλά δεν είμαστε;
- Όχι, δεν είμαστε.
- Είσαι μία εσύ.
- Τάξε μου.
- Και λοιπόν;
- Τίποτα.
- Λοιπόν τί;
- Λοιπόν τί έγινε;
- Λοιπόν τί έχεις να πεις;
- Κατάπιες τη γλώσσα σου;
- Δάγκωσες τη γλώσσα σου;
- Έφαγες τον αγκλέουρα.
- Ήταν που δε πείναγες.
- Έφαγες του σκασμού.
- Σε λίγο θα φας και μένα.
- Τρώε πιο σιγά. Θα σκάσεις.
- Θές να με πεθάνεις.
- Τόσα χρόνια με 'χεις φάει με τη γκρίνια σου.
- Μωρέ δε γ*μ**σαι;
- Μ' αυτό το πλευρό να κοιμάσαι.
- Έλα σού ΄φεξε.
- Δε θέλω να σε βλέπω (στα μάτια μου)
- Ούτε εγώ στα δικά μου;
- Δε θέλω να σε βλέπω μπροστά μου.
- Άδειασέ μου τη γωνιά τώρα.
- Τώρα, τώρα;
- Φύγε από μπροστά μου.
- Να μη σε ξαναδώ.
- Ούτε ζωγραφιστό δε σε θέλω.
- Ούτε ζωγραφιστό θέλω να σε ξαναδώ.
- Μ' αγαπάς;
- Καθόλου.
- Μου λείπεις. Σου λείπω;
- Βρε, αη σιχτιρ.
- Καλά τί κουφό ήταν αυτό πάλι;
- Μου πέταξες τ΄ντερα όξω.
- Φύγε και να μη σε ξαναδώ.
- Με θέλεις;
- Δώστε μου ότι άπλυτα έχετε για να βάλουμε κάνα πλυντήριο.
- Είσαι καλά παιδί μου;
- Μαμά, πεινάω!
- Πάλι πεινάς; Τώρα έφαγες.
- Δεν πειράζει.
- Καλά ήταν δεν λέω αλλά ...
- Δηλαδή πόσο καλά ήταν;
- Θέλεις κιάλλο;
- Όχι, χόρτασα.
- Αν δε φας άλλο να το μαζέψω.
- Πάλι πιάτα βγήκαν.
- Όλο πλένω και όλο βγαίνουν.
- Από το πρωί ως το βράδυ δουλεύω και όλο βγαίνουν κιάλλα.
- Σε ΄πιασαν κότσο.
- Κότσο πιάστηκες.
- Από μικρό και από τρελό μαθαίνεις την αλήθεια.
- Δεν προλαβαίνω.
- Δεν προφτάνω.
- Πότε θα σε παντρέψω;
- Η ώρα πήγε τρεις.
- Πω, πώ! Πώς περνάει η ώρα;
- Πέρασε η ώρα και ούτε που το κατάλαβα.
- Ώρα ήταν.
- Πού θα πάει;
- Θα με γνωρίσεις (μάθεις) και από την καλή και από την ανάποδη.
- Θα με γνωρίσεις (μάθεις) για τα καλά μια και καλή.
- Καλά νέφτι σου 'χουν βάλει;
- Τρώγεσαι με τα ρούχα σου.
- Έχεις φαγωθεί με τα ρούχα σου.
- Καίγομαι.
- Ζεσταίνομαι.
- Κρυώνω.
- Ύπνος δε με πιάνει.
- Μπρ, μπρ. Καλέ τί κρύο είναι αυτό.
- Φφφ, Φφφ. Καλέ τί ξέστη είναι αυτή;
- Θα πουντιάσω.
- Ώχ, κάηκα.
- Φτου.
- Γαμώτο.
- Γ*μ* το κέρατό μου.
- Ήμαρτον.
- Έλεος.
- Κάνε στην άκρη.
- Δεν πάει άλλο.
- Ποιός νομίζεις ότι είσαι;
- Τί πας και κάνεις;
- Θέλεις να το μάθει όλη η γειτονιά;
- Μπες μέσα.
- Θέλεις κιάλλο;
- Τόση ώρα δε σου φτάνει;
- Δε χόρτασες ακόμη;
- Άνοιξε μου.
- Πήγαινε ν' ανοίξεις.
- Όχι δε πάω.
- Πήγαινε εσύ.
- Να το θυμηθείς.
- Να το θυμάσαι.
- Αν σου κάνει κέφι.
- Έλα μαζί μας.
- Πού θα πάτε;
- Πρόσεχε που πατάς. Τώρα σκούπισα.
- Πρόσεχε που πατάς. Τώρα έπλυνα.
- Δεν είμαι δούλος σου.
- Δεμ ειμαι σκλάβα σου.
- Ποιός το τρώει αυτό;
- Θα με θυμηθείς!
- Κάποια στιγμή.
- Κι αύριο μέρα είναι.
- Τί θα φάμε αύριο;
- Έχει ο Θεός.
- Γιατί;
- Ζηλεύεις;
- Εγώ;
- Ναί, εσύ;
- Ο, όχι.
- Καλά δε κουράστηκες;
- Καλά δε κουράστηκες ακομή;
- Καλά δε κουράζεσαι;
- Σ' αρέσει έ;
- Το φχαριστιέσαι έ;
- Το φαντάστηκα;
- Ποιός άλλος θα μπορούσε να 'ναι.
- Μόνο εσύ.
- Μόνο εσύ τα κάνεις αυτά.
- Δεν πρόκειται ν' αλλάξεις με τίποτα.
- Δεν αλλάζεις με τίποτα.
- Ούτε με σφαίρες.
- Στ ' ορκίζομαι σε ότι έχω ιερό.
- Μ' απατάς.
- Στ ' ορκίζομαι στη ζωή των παιδιών μου.
- Εσύ δεν έχεις ούτε ιερό ούτε όσιο.
- Έτσι ήσουν, έτσι θα ΄σαι.
- Μόνο αυτό σου λείπει τώρα.
- Τί το θες;
- Τί τα θες;
- Όλα τα ΄χει η Μαριωρή και ο κ*λ*ς τη πονεί.
- Βράστα.
- Πιάσε τ΄αυγό και κούρευτο.
- Πιάσε τη ζωή από τ' αρχ*δ***.
- Μια του κλέφτη, δυο του κλέφτη.
- Βιάσου.
- Φύγαμε.
- Σκέπασέ με.
- Κατεβαίνω.
- Ήρθες
- Ήρθατε;
- Καλώς ήλθατε.
- Καλώς σας βρήκαμε.
- Άσε το φέρνω γω.
- Άστο εκεί χάμω.
- Χωρίσατε;
- Είμαστε σε διάσταση.
- Τα ξαναβρήκατε;
- Θα κάνουμε μια τελευταία προσπάθεια να τα ξαναβρούμε.
- Έλα, πάρε.
- Με κοψοχόλιασες.
- Να πάρω πέντε λεπτά τον/την ένα τηλέφωνο.
- Χαιρέτα μου το πλάτανο και νίκολο καρτέρι
- Αλλά να πω κάτι.
- Να σου και κάτι άλλο.
- Σιγά το πολυέλαιο.
- Από πού κρατάει η σκούφια σου σου;
- Ο άντρας μου αλληλούησε.



Χρήσιμα επίθετα

μπορούν να χρησιμοποιηθούν και μόνα τους

- βλήτο
- μπάζο
- καράμπαζο
- μ*λ*κ*ς (αρσ) μ*α*λ*κισμένη (θηλ) μ*λ*κισμένο (ουδ)
- ανίκανος (αρσ) ανίκανη (θηλ)
- βλ*κ*ς
- τρελός (αρσ) τρελή (θηλ)
- κτήνος (αρσ, θηλ)
- γρούνι (αρσ, θηλ)
- γαϊδαρος (αρσ) γαϊδάρα (θηλ)
- σκύλος (αρσ) σκύλα (θηλ)
- βασιλιάς (αρσ) βασίλισσα (θηλ)
- ντόπιος (αρσ) ντόπια (θηλ) ντόπιο (ουδ)
- κουφός (αρσ) κουφή (θηλ)
- χαραμοφάης
- τσιγγούνης
- αχαϊρευτος (αρσ) αχαϊρευτη (θηλ)
- ζο
- μπάσταρδος

Δηλώσεις
- Είσαι + επίθετο
- Καλά, δεν μπορείς να φανταστείς πόσο + ρήμα + είσαι
- Δηλώσεις του τύπου: Με + ρήμα
Με αρρωσταίνεις.
Με πεθαίνεις.
- Δηλώσεις του τύπου: Με έχεις κάνει + ουσιαστικό
Σου 'πα να + ρήμα.
Από το πρωί είσαι στο + ουσιαστικό (κομπιούτερ, τηλεόραση, καφενείο)
Σε ΄χει κάνει ο θεός + επίθετο
Διπλή επανάληψη π.χ Δεν το πιστεύω. Δεν το πιστεύω.
Τριπλή επανάληψη π.χ. Χ*στ*κ*. Χ*στ*κ*. Χ*στ*κ*.
Ακούς εκεί που θα μου πει εμένα πως ... + έκφραση
- Έλα να κάνουμε + ουσιαστικό
- Δέκα λεπτά να κάνεις θα + ρήμα (αν περιμένεις 10 λεπτά θα γίνει κάτι)
Και μόνο που σε βλέπω + ρήμα
Και μόνο που σε κοιτώ + ρήμα
Ο/Η/Το + ουσιαστικό + σου λείπει
Οι/Οι/Τα + ουσιαστικό + σου λείπουν
Άμα + ρήμα + τα λέμε;
Μα τον άγιο + όνομα
έκφραση + αν θες
έκφραση + αν δε βαριέσαι

Ερωτήσεις
Είσαι + χρήσιμο επίθετο;
Χρήσιμο επίθετο + είσαι;
Καλά είσαι + επίθετο + παιδί μου (προαιρετικά);
Δε 'πας να + ρήμα;
Δε + ρήμα;
Δε μας + ρήμα;
Δε μας + ρήμα, λέω γώ;
Να 'ρθω να μου τα + ρήμα;
Δε σου 'πα να + ρήμα;
Για + επίθετο + με πέρασες;

Το παραπάνω κέιμενο αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του Γεράσιμου Σ. Μουζακίτη. Απαγορεύεται κατά οποιοδήποτε τρόπο η μερική ή ολική αναπαραγωγή του κειμένου χωρίς την έγκριση του δημιουργού του.

No comments:

TVClassics

Bookmark and Share

ClickComments